Margo Price – Midwest Farmer’s Daughter

Standard

Eit friskt countrypust ifrå utkanten av Nashville.                                                                      7

  Dette er Margo Price, og ho er bra. For så vidt noko for seg sjølv. Men ein link eller to eller tre til Loretta Lynn er det no her. Sjå på coveret til dømes. På sitt album av året, Full Circle, kan vi sjå Loretta Lynn sitte der i ein lilla kjole med blikket retta mot venstre. På sitt debutalbum av året kan vi sjå Margo Price sitte i ei eng av lilla blomar med blikket retta mot venstre. Loretta Lynn sin signatursong heiter Coal Miner’s Daughter. Det ferske albumet til Margo Price ber tittelen Midwest Farmer’s Daughter. For drygt ti år sidan erklærte Jack White sin kjærleik til Loretta Lynn og produserte hennar album Van Lear Rose. No gjer han ut, gjennom sin label Third Man Records, debutalbumet til Margo Price. Kanskje fordi han i songane hennar, i attityden hennar, verar noko av det same kompromisslause som ein finn hos Loretta Lynn. Eg vil tru det, eg gjer i alle fall det. Samstundes som Margo Price er sin eigen historie, og det ganske så friskt og fengslande.

When I rolled out of town on the unpaved road
I was fifty-seven dollars from being broke
Kissed my mama and my sisters and I said goodbye
And with my suitcase packed I wiped the tears from my eyes

På eit debutalbum som etter seiande er sterkt basert på Margo Price sine eigne livserfaringar, noko ho definitivt har, og då ikkje berre fordi ho har rukke å bli 32 år gammal, opnar ho med ein skilsetjande countryballade av det sjølvbiografiske slaget. Hands of Time fortel om ein oppvekst under fattigslige kår og farmen som faren måtte selje då Margo var to år. Om den unge jenta som drar ut i verda (les: Nashville) for å «make a little cash» og kanskje kjøpe att farmen heime i Aledo, Illinois. Men slik skal det ikkje gå. Nashville tar ikkje fint imot henne. Men ein mann gjer det, og dei to dannar etter kvart eit band, Buffalo Clover, og spelar musikk som er like mykje soul og Stones som det er country. Dei to giftar seg også. Og får born, tvillingar. Men den eine døyr og kvinna skrik mot Gud «is there anybody out there looking down on me at all?». Ho vil helst skru tilbake klokka «on the cruel hands of time». Ho syng det i ein tone som kryp innunder huda, medan ektemannen Jeremy Ivey sørgjer for eit groovy bass-komp, orgeltonar smyg rundt i krokane og ein strykarkvartett bidrar med vitale innspel.

Sjølv om albumet aldri blir betre enn det er i dette seks minuttar lange opningssporet, er det ikkje uvesentlig det som fylgjer heller. Til swingande countrytonar tar ho i This Town Gets Around opp tråden med korleis Nashville tok imot henne – med falskheit og lurendreieri – og slår snerrande tilbake: «I won’t put out or be controlled, I don’t write the shit that gets bought and sold». Det å slå tilbake er ikkje eit eingongsfenomen på albumet. Til medrivande midtempo-groovy tonar i Since You Put Me Down, ytrar ho seg både nedbroten («I killed the angel on my shoulder with a handle of tequila») og revansjelysten («I hope my voice will haunt you above the ground») om eit stygt svik. Og i den temposterke boogieswingande About to Find Out går ho til verbalt angrep på ein fyr som er dugelig høg på seg sjølv: «Well I’ve had about enough of your two-cent words, and the way you’re running your mouth».

Då Margo Price var som lengst nede, i tida etter å ha mista det eine barnet sitt, tydde ho etter eigne utsegn oftare til alkoholen enn det ho burde ha gjort. Ved eit tilfelle førte det henne lukst i Davidson County Jail. Ho grip tak i historia i songen Weekender. Ganske så nådelaust og i klassisk countrystil. Det siste der kan vel også seiast om det swingande honky tonk nummeret Hurtin» (On the Bottle), med linjer av typen: «I’ve been drinking whiskey like it’s water, but that don’t touch the pain you put on me».

På den eine sida kan det hevdast at dama lener seg til og låner skamlaust frå hevdvunne countrynormer. På den andre sida gjer ho det med ein friskleik og ein habil dose eigne formuleringar. Det siste utliknar glatt det første, og gjer Midwest Farmer’s Daughter til eit countryalbum verdt å oppsøke.

TIDAL: MARGO PRICE – MIDWEST FARMER’S DAUGHTER

Legg att eit svar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com logo

Du kommenterer no med WordPress.com-kontoen din. Logg ut /  Endre )

Google photo

Du kommenterer no med Google-kontoen din. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer no med Twitter-kontoen din. Logg ut /  Endre )

Facebook-foto

Du kommenterer no med Facebook-kontoen din. Logg ut /  Endre )

Koplar til %s